Giveaway – not throwaway

rosa


Länge leve ditt varumärke genom en positiv snackis


Som ett nystartat företag är det viktigt att spendera varje krona rätt, och att marknadsföra sig bra. Kan giveaways vara lösningen på båda problemen?
En givaeaway följer med till ditt kontor där den bosätter sig. Varje gång produkten användes syns logotypen och företagets varumärke stärks. Även besökarna som ser produkten och kan upptäcka företaget. Gåvor är med andra ord marknadsföring som kan leva vidare länge.

När du vill marknadsföra ditt företag är presentreklam med tryck och giveaways med tryck både en uppskattad och effektiv metod. Varje dag tar en genomsnittlig person emot tusentals budskap via olika mediekanaler. För att klara av att sålla det som är intressant stänger medvetandet av ca 95% av bruset. Om du istället placerar ditt varumärke på produkter som dyker upp i helt andra sammanhang - på fritiden, en isig morgon eller vid fikapausen - får du en helt annan effekt. Då sjunker det in, växer och blir kanske rent av en snackis. I garanterat positiva ordalag.

Presentreklam är också ett mycket uppskattat sätt att bekräfta relationer till kunder och anställda. Presentreklam används ofta som semestergåva till anställda och kunder eller vid utmärkelser och jubileum. Om man väljer en genomtänkt produkt är presentreklam mycket bra långsiktigt sätt att marknadsföra sitt varumärke.

 

 

Grönt är skönt! Profilprodukter - giveaways, reklamprylar, produktmedia


Fem anledningar till att profilprodukter är
en investering i att stärka ditt varumärke

 

  • I en annars digital värld med snabba budskap sticker en fysisk produkt ut.
  • Förhållandevis billigt i relation till att köpa utrymme i media.
  • Varje fysisk profilprodukt syns mot många människor under lång tid.
  • Mottagaren av budskapet ser det flera gånger: 
  • Varumärkeskännedomen ökar.
  • Profilerade give-aways stärker relationen till mottagaren.

 

 

Giveaways fungerar absolut bäst när den kan kopplas ihop med orginalvaran eller vad företaget gör. Detta är extra viktigt att tänka på för dig som har ett litet och nystartat företag. Hur lyckad giveawaymarknadsföring är beror helt och hållet på vilka produkter som ges ut och till vilka de ges till.

» Se några av våra produktkataloger här.

 


"En smakfullt placerad logotype på rätt produkt vid rätt tillfälle är ett väldigt kostnadseffektivt sätt att bygga ett varumärke."


 

Vad passar ditt företag?


Tänk igenom din allmänna image och din kundbas. Om du marknadsför dig som miljövänlig bör du självklart också välja ett ekologiskt alternativ. Är du inom it-sektorn kan kanske usb-minnen vara passande. Det viktiga är att välja något som reflekterar dig, din produkt eller tjänst och dina kunder.

Det man däremot inte bör göra är att välja en produkter som strider mot dina värderingar eller din profil. Är du ett företag som säljer dyra produkter, ge inte bort fula pennor i billig plast.


Att tänka på inför köp av giveaways

  • Målgrupp: Vem ska använda din giveaway?
  • Användning: Var, när och hur ska den användas? På en mässa, kundbesök eller kontoret?
  • Pengar: Vilken budget har du? Antal?
  • Tryck: Logotyp, slogan eller något annat?
  • Budskap: Vad vill du förmedla?

 

Prisvärd exponering - isskrapor

 

 

 


Prisvärd exponering

Visste du att du kan trycka valfritt budskap på 90.000 isskrapor för samma kostnad som en helsida i Aftonbladet. Isskrapan räddar sedan många isiga morgnar under flera år medan tidningen slängs efter en dag. Vilket ger mest?


 

Behöver du hjälp att hitta rätt i profildjungel?

Fyll i formuläret nedan så hjälper vi dig!

Kontakta oss