Giveaway – not throwaway

 rosa


"En smakfullt placerad logotype på rätt produkt vid rätt tillfälle är ett väldigt kostnadseffektivt sätt att bygga ett varumärke."

 

Giveaways fungerar absolut bäst när den kan kopplas ihop med orginalvaran eller vad företaget gör. Detta är extra viktigt att tänka på för dig som har ett litet och nystartat företag. Hur lyckad giveawaymarknadsföring är beror helt och hållet på vilka produkter som ges ut och till vilka de ges till.

 

Grönt är skönt! Profilprodukter - giveaways, reklamprylar, produktmedia


Fem anledningar till att profilprodukter är
en investering i att stärka ditt varumärke

 

  • I en annars digital värld med snabba budskap sticker en fysisk produkt ut.
  • Förhållandevis billigt i relation till att köpa utrymme i media.
  • Varje fysisk profilprodukt syns för många människor under lång tid.
  • Mottagaren av budskapet ser det flera gånger.
  • Varumärkeskännedomen ökar.
  • Profilerade giveaways stärker relationen till mottagaren.

 

Vad passar ditt företag?


Tänk igenom din allmänna image och din kundbas. Om du marknadsför dig som miljövänlig bör du självklart också välja ett ekologiskt alternativ. Är du inom it-sektorn kan kanske usb-minnen vara passande. Det viktiga är att välja något som reflekterar dig, din produkt eller tjänst och dina kunder.

Det man däremot inte bör göra är att välja produkter som strider mot företagets värderingar och din profil. Är du ett företag som säljer dyra produkter, ge inte bort fula pennor i billig plast.

 

Prisvärd exponering - isskrapor

 

 

 


Prisvärd exponering

Visste du att du kan trycka valfritt budskap på 90.000 isskrapor för samma kostnad som en helsida i Aftonbladet. Isskrapan räddar sedan många isiga morgnar under flera år medan tidningen slängs efter en dag. Vilket ger mest?


 

Behöver du hjälp att hitta rätt i profildjungel?

Fyll i formuläret nedan så hjälper vi dig!

Kontakta oss