Hur designar man en bra logotyp?

En logotyp är hjärtat i er synlighet – företagets ansikte utåt, dina kunder ska alltså se den flera gånger och därför måste det vara en välarbetad produkt. Den måste också vara enkel att applicera till olika användningsområden. De logotyper som vi levererar är anpassade för både web och tryck för att det ska vara praktiskt och enkelt för dig. Vi hjälper dig att ta fram en unik logotyp för din verksamhet – en bra investering som du kommer ha stor användning och glädje av!

En bra logotyp...

  • Är enkel. Lätt att uppfatta och känna igen.
  • Är unik och genomtänkt.
  • Berättar om företagets verksamhet.
  • Stärker företagets image.
  • Har oftast 1-3 färger.
  • Tilltala er målgrupp vad det gäller känsla, färg, form och stil.
  • Ska kunna tryckas i svartvitt eller enfärgstryck.
  • Ha en livslängd på minst 10 år.
  • Stilrent är starkt. Den innehåller inte för mycket små detaljer.
  • Ska kunna presenteras i såväl små som stora format utan att tappa i kvalité.
  • Fungera lika bra på fakturan och webben som på era profilkläder och reklammaterial.

Behöver du hjälp att ta fram en logotyp? Läs mer om vår logodesign här!

Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på linkedin
LinkedIn

Mer från reklamskolan

Hur designar man en bra logotyp?

En logotyp är hjärtat i er synlighet – företagets ansikte utåt, dina kunder ska alltså se den flera gånger och därför måste det

Att skriva en företagspresentation

Formgivning i alla ära, men utan intressant innehåll blir det ingen affär. Det kan röra sig om marknadsföring och reklam, information eller

Tryck på kläder, hur funkar det?

Till att börja med behöver vi din logotyp i vektoriserat format. Mått och placering på plaggen kommer vi överens om tillsammans. Vi

Lämna en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Scroll to Top